loading...
دانلود آهنگ جدید - دانلود فیلم جدید - دانلود رایگان
آخرین ارسال های انجمن
مدیر سایت بازدید : 338 یکشنبه 27 بهمن 1392 نظرات (0)

انواع لایت ها

 

 

 

Many Hair Colors of Lindsay Hogan (Photo from Flickr)

یک چهره با انواع لایتها

 

لو لایت (low light) : بطور کلی مفهوم آن این است که بر روی موهای  روشن ، تکه های  تیره در می آوریم. این کار می تواند با فویل یا کلاه مش انجام شود. . لو لایت بر روی موهای اروپائی ها به آسانی با رنگ انجام می شود  که نتیجه ی آن بسیار زیباست. بر روی موهای آسیایی ها بیشتر مواقع ای کاربرد دارد که مو بسیار روشن شده و زردی زیاد آن نوعی زنندگی ایجاد کرده است. در این صورت  آرایشگر می تواند با پیشنهاد لولایت چهره ی مشتری را از یکنواختی درآورد  و با ایجاد رفله های تیره ، نوعی سایه روشن زیبا بر روی موی مشتری ایجاد کند . که نتیجه ی آن در مرحله ی اول جوانتر شدن چهره ی فرد و در مرحله ی دوم  موهای روشن یکنواخت ، درخشان تر به نظر می رسد و جذابیت چهره بیشتر می شود.

رگه های تیره می تواند از پایه های 3 و 4 از هر سری رنگ و به دلخواه با توجه به رنگ چهره و موی مشتری انتخاب شود . این کار به سلیقه ی فرد بستگی دارد . به عنوان پیشنهاد می توانید از سری رنگهای گرم طلایی و شکلاتی از پایه های 3 یا 4 بر روی موهای بلوند و روشن استفاده کنید. نوعی هارمونی زیبا ایجاد می کند . 

همچنین از کاربردهای لولایت زمانی است که فرد مو را بلوند کرده و حالا رشد یک یا دو سانتی ریشه دارد. می توانید هم رنگ ریشه ی مو تکه های باریک تیره در بیاورید . اگر رنگ ریشه ی مو تیره است از پایه ی قهوه ای متوسط و قهوه ای روشن استفاده کنید. بدین ترتیب تا مدتی طولانی تر موهایتان همچنان زیبا و مرتب  و فانتزی به نظر می رسند. ( البته اگر مشتری مایل نباشد که ریشه ها را دویاره دکلره و رنگ کند. )

 

 

 

های لایت (high light) : های لایت برعکس لولایت است . یعنی بر روی موهای تیره رگه های روشن تر در می آوریم. در های لایت با رنگ تا حدود سه درجه و با دکلره تا هشت درجه مو را روشن تر می کنند و  تکه های بسیار روشن مثل انواع بلوند های دودی ، زیتونی، کاهی ، مرواریدی و رنگهای خاص مانند مسی ، صورتی، قرمز، سورمه ای ....  ایجاد می کنند.

اگر تفاوت رنگ موی پایه و تکه های انتخابی تا  حدود 3 درجه باشد ( که توسط رنگ مو ایجاد می شود ) به آن در اصطلاح  عموم های لایت و اگر این تفاوت رنگ تا هفت درجه باشد به آن مش می گویند. ( که با استفاده از دکلره ایجاد می شود ).

 

 

 newhaircolor2.jpg 

این تصویر نشان دهنده ی های لایت و لولایت است. های لایت با بلوند روشن  و لو لایت با رنگ قهوه ای پایه ی ۳

سان لایت:  به دو حالت ایجاد می شود .

1-      در این روش زمینه ی مو بسیار روشن است و روی این موی بسیار روشن باز تکه های روشن تر در می آویم . در این نوع سان لایت از دو رنگ استفاده می شود. رنگ بلوند بسیار روشن و نارنجی البته پایه ی ضعیف نارنجی ( از رنگ ژله ای نارنجی روشن استفاده می کنیم ) . 

2-      در این روش بیضی بالای سر(از رستنگاه تا تاج سر) بلوند ( دکلره ) می شود که پهنای آن بسته به سلیقه ی شخصی افراد  است  . بهتر است که زمینه ی مو بسیار روشن باشد زیرا هارمونی زیبا ایجادمی کند ولی عده ای هم بر روی موهای پایه ی متوسط یا تیره این نوع سان لایت را نیز دوست دارند. من خودم شخصا  حالت دوم ( یعنی بر وری موهای تیره ) این مدل را نمی پسندم. البته سلیقه ی افراد متفاوت است و فرم و استیل مو و  آرایش هر فرد با توجه به سن و سال و شخصیت اجتماعی  افراد فرق می کند. 

 

 

     newhaircolor4.jpg

 

مون لایت ( moon light) :

مون لایت عکس سان لایت است و تکه زیرین مو بلوند شده ( یا بوده ) و بیضی بالای سر تیره می شود. .

        

 

                                                     نوعی مون لایت فانتزی

هاف لایت (half light ) :

از روستگاه مو تا فرق سر و تا گودی گردن مو را به دو قسمت تقسیم می کنیم . (دورست مانند وقتی که می خواهید موهای خود را دو گوشی کنید ) سپس یک طرف موی سر را به یک رنگ و طرف دیگر را به رنگ دیگر می کنیم . ( در فیلم 101 سگ خالدار خانمی که نصف موهایش به رنگ مشگی و نصف دیگرش به رنگ سفید است . در واقع هاف لایت کرده است ) ولی این نوع هاف لایت تقریبا در اجتماع کاربرد خاصی ندارد  مگر در فیلم ها و بعضی افراد خیلی خاص !

نوع دیگر هاف لایت وجود دارد که نقریبا بسیار استفاده می شود  و تقریبا زیباست  . در این نوع هاف لایت طول مو را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنند  و قسمت پایین مو را بلوند یا روشن تر می کنند. اگر رنگ زمینه ی مو همخوان با نیمه ی  روشن شده باشد زیبایی خاص خودش را دارد. ( مثلا اگر موی فرد پایه ی 5 یا 6 زیتونی باشد و نیمه ی  روشن شده بلوند زیتونی ، نوعی هارمونی زیبا و دلچسب ایجاد شده است. این نوع هاف لایت با بعضی از شینیونها بسیار زیباست.

 

newhaircolor7.jpg  

 

مووی لایت (movie light) :

یک کار بسیار فانتزی است که مستطیل بالای سر را جدا کرده و دکلره می کنیم سپس به 3 تا 7 قسمت افقی تقسیم کرده و توسط رنگ های فانتزی هر تکه را جداگانه رنگ کرده و می شوییم که به شکل رنگین کمانی روی موها قرار می گیرد. .

در نوع ساده تر موی لایت  در  قسمت مستطیل جلوی سر بعضی تکه ها کرم و بعضی تکه ها قرمز هستند که پس از سشتشو و استحمام عملا همه ی تکه های کرم قرمز می شوند.

 

                           Love Your Hair (Photo from Flickr)  

                                               

شاد باشید

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6516
  • کل نظرات : 52
  • افراد آنلاین : 28
  • تعداد اعضا : 1179
  • آی پی امروز : 470
  • آی پی دیروز : 561
  • بازدید امروز : 4,438
  • باردید دیروز : 17,946
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 71,589
  • بازدید ماه : 22,384
  • بازدید سال : 1,637,671
  • بازدید کلی : 7,836,973